El 22 de maig es va celebrar a l'INS Joaquim Blume d'Esplugues de Llobregat,  la Fase Territorial dels IV Jocs Florals Escolars de Catalunya corresponents al Baix Llobregat.

Cinc treballs realitzats per l'alumnat de centres de la nostra zona optaven a passar a la Final de Catalunya: ESC Mare de Déu de la Muntanya d'Esparreguera, ESC Sant Bernat  i Escola Daina Isard d'Olesa de Montserrat, Col·legi La Mercè i INS Pompeu Fabra de Martorell.

Un jurat especialitzat ha fet la tria dels millors treballs entre els que hi ha:  "La meva iaia Anna"  de la categoria C (CS de Primària) de l'Escola Daina Isard i "No cal ser una Barbie" de la categoria G (3r i 4t d'ESO) de l'INS Pompeu Fabra.

Moltes felicitats a tots els participants i, molt especialment, a les guanyadores a les que  desitgem molta sort a la Final.

Fotografies de l'acte.

El Departament d’Ensenyament, amb la finalitat d’aconseguir l’èxit escolar de l’alumnat, s’ha fixat com a eix principal la millora de la lectura i l’escriptura. Per aquesta raó es van posar en marxa  diverses estratègies i iniciatives: L’impuls a la lectura, El gust per la lectura, La lectura en veu alta … a les quals s'hi va sumar fa tres cursos el certamen literari dels Jocs Florals Escolars de Catalunya

Aquest certamen va adreçat a  tots els Centres de primària i de secundària, s'estableixen 8 categories i els treballs poden ser individuals o col·lectius.

Enguany s'hi ha afegit una nova categoria de Conte audiovisual il·lustrat adreçada a Primària.

Bases del Certamen

Bases de la primera fase (CRP Baix Llobregat VII)

Bases de la categoria H: Conte audiovisual il·lustrat

El model competencial orientador (acrònim SCAP que fa referència a Significativitat, Comunicació, Acció i Projecció dels aprenentatges de l’alumne) emergeix del corpus teòric de l’orientació educativa, elaborat des del Departament d’Ensenyament el curs 2011-2012, i conté els principis pedagògics i les dinàmiques organitzatives i de relació d’un centre orientades a afavorir l’èxit de l’alumne pel que fa a la seva autonomia i el desenvolupament del seu projecte de vida.

Té com a referents els models pedagògics i teories de l’aprenentatge que entapissen la tradició pedagògica i s’insereix en el plantejament i disseny competencial dels currículums actuals a Catalunya.

El model competencial orientador és una eina que permet als centres i als seus equips aprofundir en el desenvolupament professional i pedagògic d’escola i de centre com a organització en les seves tres dimensions:

  1. Àmbit/matèria
  2. Acció tutorial
  3. Cultura d’equip

Cadascuna d’aquestes dimensions es concreta en uns criteris i uns indicadors de l’orientació educativa que guien l’anàlisi, la reflexió i l’acció pedagògica de centre per a la millora contínua.

Fines tres d'orientació Estudiar a CatalunyaJovesCentresFamílies.

+ Informació

L'Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments és un concurs de fotografia i patrimoni adreçat als joves, que té per objectiu apropar-los al patrimoni monumental, per tal que el coneguin, el valorin i el gaudeixin.

Amb la complicitat dels centres docents, l'EFIM proposa que els alumnes de secundària, de fins a 20 anys, tinguin l'ocasió de mirar des de la seva experiència el patrimoni i que construeixin el seu propi relat amb un llenguatge creatiu.

En la seva dimensió internacional ha estat coordinat i liderat per la Generalitat de Catalunya i ha comptat des dels inicis amb l'apadrinament del Consell d'Europa. Des de l'any 1996 han participat a la vora de 300.000 joves provinents de setanta-sis països de tot el món que han obtingut més d'un milió i mig de fotografies.

Per aquests valors, l'any 2008 l'EFIM va rebre la Medalla de Patrimoni Cultural de la Unió Europea – Premi Europa Nostra.

 

Convocatòria oberta fins al 31 de maig de 201

+ Informació