5a tarda XIC: Robòtica a l'Escola Josep Ferrà i Esteva
El 23 de febrer de 2016 es va realitzar una nova sessió d'intercanvi de coneixement: el professorat d'un centre comparteix la seva experiència i la seva manera de fer amb tots nosaltres.
En aquesta ocasió va ser la Robòtica, va ser a l'Escola Josep Ferrà i Esteva, d'Olesa de Montserrat, amb el lema Aprendre a pensar, tot potenciant la creativitat.
De la mà del Toni Massana i l'ajut d'un grup d'alumnes de 6è que molt amablement van participar explicant i difonent el seu propi treball (als quals agraïm la seva participació).
Al llarg de la sessió vam tenir l'oportunitat de veure i provar el treball que fa tot l'alumnat de l'escola amb diferents equipaments i recursos tecnoloògics: BeeBoot, BlueBoot, Scratch, Lego WeDo, Lego Mindstroms.
X(p)rimenta 2016
La iniciativa X(p)rimenta anima els professors i alumnes a realitzar un experiment científic i a filmar-lo en vídeo, amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic i tecnològic interessant.
S’hi concediran tres premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria:
- primària
- secundària
- batxillerat/cicles formatius
El termini per a lliurar els vídeos es clou el dia 10 de maig de 2016.
Inaturalist.org. Una eina pedagògica per conèixer millor la natura
INaturalist és una aplicació web, nascuda l'any 2008 a Califòrnia, amb versions per a mòbil (android i apple) que permet observar i identificar tots els éssers vius. La seva facilitat d'ús fa que sigui un recurs pedagògic de gran utilitat en el coneixement de la biodiversitat,.
Es tracta d'un projecte obert, tant pel que fa a les seves dades, que estan disponibles per a tots els seus usuaris, com per la seva estructura i futur, que el fan compatible amb altres aplicacions. És per això que creiem que es tracta d'un recurs de gran interès en els centres educatius, a més de pels seus continguts en Ciències Naturals, per a l'àrea de Tecnologia.
Guia d'ús. A Inaturalist.org teniu més infoemació i podeu descarregar l'app
Aprenentatge i Servei comunitari
L’aprenentatge i servei comunitari es fonamenta en una manera d’entendre...
- la ciutadania basada en la participació activa i la contribució a la millora de qualitat de vida en la societat.
- l’aprenentatge basat en la recerca, l’acció, la reflexió i la responsabilitat social.
- l’educació en valors basada en la vivència, l’experiència i la construcció d’hàbits.
Es tracta d’una proposta innovadora, tot i que parteix d’elements molt coneguts: el servei voluntari a la comunitat i, òbviament, la transmissió i construcció de coneixements, destreses i valors a càrrec de l’escola.
La novetat no rau, doncs, en cadascuna de les parts que el formen, sinó en l’estreta vinculació de servei i aprenentatge en una sola activitat educativa ben articulada i coherent contemplada en el currículum. Els àmbits del servei poden ser múltiples (intergeneracional, patrimoni, medi ambient, discapacitats, salut, pobresa...) així com les connexions amb el currículum en base a un treball de competències transversal.
L’impuls del Servei Comunitari es realitza amb la col·laboració dels municipis, com a connectors imprescindibles amb les entitats del territori, i del CRP que organitza els seminaris de formació i facilita l’acompanyament i el suport al projecte de cada centre.
Pàgina 46 de 78