El proper mes de març s'inicia un taller de 10 hores adreçat als professionals d'Educació Infantil.
Sota el títol : Ciència i pensament científic a l'Educació Infantil , l'Olga Schaaff , mestra jubilada d'Educació Infantil i Primària, formadora de ciències i autora de diverses publicacions pedagògiques i materials didàctics; oferirà un taller amb l'objectiu de dotar als docents de les competències necessàries per dissenyar intervencions a l'aula a partir de la proposta de Descoberta de l'Entorn.
Lloc: Sala d'actes del Complex Educatiu de Martorell.
CRP Baix Llobregat VII, C/Josep Tarradellas, 11 (Martorell)
Dates: dimarts 7, 14 i 21 de març
Horari: 17:15 a 19:45h
Certificat de 10 hores de formació.
INSCRIPCIONS TANCADES
Fer ciència a l'Educació Infantil
MODALITAT: Taller
PONENT: Olga Schaaff
TÍTOL: Ciència i pensament científic a l'Educació Infantil
DESTINATARIS: Educació Infantil
DURADA:10 hores
SESSIONS: 7, 14, 21 de març de 2017 de 17.15 a 19.45
LLOC: C.R.P. BAIX LLOBREGAT VII, Josep Tarradelles 11, Martorell
PRESENTACIÓ
El curs sorgeix de la necessitat que els docents adquireixin les competències necessàries per a dissenyar intervencions a l’aula a partir de la proposta de Descoberta de l’Entorn. Es tracta de reflexionar sobre els coneixements didàctics fonamentals per a l’ensenyament de les ciències al parvulari.
Aquest conjunt de coneixements ha de permetre que els/les mestres puguin seleccionar i aplicar les seqüències didàctiques del projecte de manera fonamentada, i promovent tant l’evolució progressiva del pensament científic com de les habilitats d’investigació científica dels infants.
OBJECTIUS
- Adquirir una visió fonamentada de la ciència i de l’activitat científica.
- Comprendre les característiques més fonamentals de com els infants construeixen coneixement sobre el medi físic i natural.
- Aprofundir en el plantejament i l’aplicació de seqüències didàctiques de manera que el treball amb els infants sigui conseqüent amb la teoria científica que sustenta les esmentades seqüències i amb els processos d’evolució del pensament científic infantil.
CONTINGUTS
1. Aprendre i ensenyar ciències.
a. Processos característics de l’activitat científica.
b. L’evolució del pensament científic.
c. La importància dels llenguatges en la construcció de coneixement científic.
d. L’adequació del context a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències.
2. El treball científic amb els infants:
a. Els éssers vius : hàbitat (entorn natural i entorn social), creixement i canvi, desplaçament i manteniment dels animals a l’aula; concrecions amb els cargols, insectes i peixos.
b. Els materials: característiques i manipulació (safates experimentació).
c. El moviment: el pla inclinat, el pèndul i les catapultes.
d. La llum: característiques, la llum i les ombres, i la reflexió.
e. L’aigua: mescles i dissolucions, flotació i canvis d’estat.
METODOLOGIA
El curs es desenvoluparà a partir de sessions teòriques i, sobretot, de sessions pràctiques en les que es promourà l’intercanvi d’experiències i de coneixements.
Reflexió pedagògica sobre la metodologia i dinàmica que cal portar amb els infants en l’àrea de descoberta de l’entorn natural.
Treball teòric i pràctic sobre l’estructura de les seqüències didàctiques.
Familiaritzar al professorat amb els materials de treball que constitueixen el projecte i que ajuden a promoure la integració quotidiana del treball experimental en la descoberta de l’entorn natural.