Suport TAC

Recursos digitals (en fase d'elaboració)

Seminari de la

Maletes en préstec

Bee-blot

Maletes en préstec

 

 

 Lego Wedo 2.0

Experiències de programació i robòtica dels centres

 

Els dispositius portàtils que rebran aquest curs els docents hi trobareu una màquina virtual Linkat 20.04 preparada per arrencar en qualsevol moment. Aquesta solució virtualitzada permet treballar amb Linkat sense tancar la sessió ni reiniciar el sistema.

La configuració de la màquina virtual està dissenyada per facilitar la compartició de fitxers entre Linkat i el sistema amfitrió (W10)

Per facilitar el treball amb la Linkat trobareu aquestes guies a la secció Docents del portal Estratègia Digital de Centre:

  • Ús de la màquina virtual Linkat en Windows 10
  • Recuperació de la màquina virtual Linkat 20.04 en Windows 10

El programa OBS Studio permet fer enregistraments de pantalla i emissions via Internet

D'una manera prou senzilla podem capturar el contingut de la nostra pantalla i del nostre micròfon per a elaborar un videotutorial. També podem utilitzar-lo, conjuntament amb Youtube, per a emetre una vídeoconferència adreçada fins i tot a més de 100 persones

OBS és programari multiplataforma (disponible per a Windows, Mac, GNU/Linux) i de codi obert, per tant és totalment gratuït.

Socials a destemps és us recull de propostes per l'alumnat d’educació primària i secundària. Cada bloc l’encapçala un text breu que explica en quin contingut del currículum s’engloba l’activitat. Són activitats breus i pensades perquè els mestres i professors les adapteu a les vostres necessitats.

Alexandria s'han publicat una sèrie de cursos creats pel Departament d’Educació per a diverses matèries, adreçats a l‘alumnat des de 5è de primària fins a 4t d’ESO.

Aquests cursos abasten la programació curricular de les matèries durant el primer trimestre del curs acadèmic. Es poden desenvolupar de forma presencial a l’aula i també poden ser especialment útils en cas de confinament, per treballar-ne els continguts de forma telemàtica.

Què s’ha d’intentar fer i què s’ha d’evitar quan es dissenya per a usuaris...

  • amb ansietat
  • d'espectre autista
  • sords o amb dificultats auditves
  • amb dislèxia
  • amb poca visió
  • amb discapacitats físiques o motores
  • amb lectors de pantalla
Orientacions, per àmbits
Guia completa

Materials adaptats al català per la Direcció General d'Atenció Ciutadana (DGACD) a partir dels pòsters dissenyats i publicats pel Departament d'Interior del Govern Britànic (Home office)

També 12 recomendaciones para elaborar materiales accesibles e inclusivos (CEDEC - Intef - Ministerio de Educación) 

L'oferta formativa en Competència digital docent (CDD) desplegada en el marc el Pla d'educació digital de Catalunya contempla 3 nivells competència digital (bàsic, intermedi i avançat). S'ofereixen activitats en diversos formats virtuals:

  • KUDI / MacroKUDI (Càpsula formativa de 10 (o 15 h) sense persona formadora. - La inscripció es fa directament a Odissea - Disposeu de 2 mesos per a realitzar totes les tasques)
  • Altres cursos telemàtics i MOOC (30 h o 45 h). Cal fer la inscripció del 14 al 27 de setembre de 2020. Vegeu el cercador d'activitats i filtreu Matèria Cultura digital
    • Moodle, Nodes, Linkat, G Suite, App Inventor,...MOOC (45 h)
    • L'ús pedagògic dels entorns virtuals d'aprenentatge dirigit als docents
    • L'ús pedagògic dels entorns virtuals d'aprenentatge dirigit als centres
    • Dispositius Mòbils
    • Administració de l'entorn de treball al núvol (G. Suite)
    • Administració d'un moodle de centre
    • Impulsors d'aules de moodle a infantil i primària
    • Scratch, App Inventor, Linkat, JClic
    • ...

El Projecte Ciències 12-15 ha estat dissenyat perquè els alumnes assoleixin els objectius que el Departament d’Educació considera obligatoris en finalitzar els estudis bàsics.

Posa a l’abast de l’alumnat l’elaboració de coneixement científic escolar mitjançant activitats al seu abast. Això implica fer possible que cada alumne experimenti, pensi, s’emocioni, dialogui, argumenti, escrigui i representi, i s’organitzi per construir i aplicar coneixement científic, millorant la seva comprensió dels fenòmens del món.

A la pàgina web del projecte, teniu accés a unitats didàctiquesrecursos per al professorat, a activitats d’ampliació i idees per fer ciència a casa, entre d’altres.

Jornada de cloenda dels Seminaris Xarxa Territorial de Cultura Digital i les accions de formació Transformació Digital de centre

Divendres 10 de juliol, a partir de les 10 del matí

Programa de ja jornada

 

 

La majoria de grans museus de tot el món han fet esforços per digitalitzar les seves col·leccions i posar-les a l’abast de tothom a través dels seus webs. Això resulta particularment interessant quan les circumstàncies no permeten desplaçar-se fins a les sales d’exhibició a contemplar les obres en directe.

Si bé no és igual tenir l’original al davant que mirar una fotografia a la pantalla, en certs casos, la qualitat de les imatges permet apreciar detalls difícils de percebre en una visita al museu. Igualment, els textos que sovint acompanyen les fotos, aporten una informació molt interessant per entendre l’obra.Cal destacar també els recursos complementaris que algunes institucions proporcionen juntament amb les fotos de les obres, cosa que permet posar-les en context, fer-ne una anàlisi detallada, localitzar peces similars i, fins i tot, crear inspirant-nos en els grans mestres.

El nostre conmapy Jaume Illa (CRP del Bages) ha elaborat un recull dels principals museus d'art del món que ofereixen la totalitat o un gruix important de les seves col·leccionsles seves col·leccions en línia.