Suport TAC

Recursos digitals (en fase d'elaboració)

Seminari de la

Maletes en préstec

Bee-blot

Maletes en préstec

 

 

 Lego Wedo 2.0

Experiències de programació i robòtica dels centres

 


 

Feu una ullada a les últimes col·leccions que s’han creat a Toolbox. Hi podeu descobriu noves aplicacions:

Toolbox podreu:

  • explorar aplicacions avaluades per altres docents
  • trobar experiències d'altres centres
  • analitzar les apps que proveu i 
  • compartir les vostres experiències

Si teniu propostes didàctiques implementades amb el suport de la tecnologia (ja sigui mòbil o no), expliqueu-les també. En aquests dies de confinament, totes les noves idees són benvingudes. Tingueu en compte que Toolbox és un recurs molt valuós per a les famílies, especialment ara. Compartiu el vostre coneixement si us plau, sereu de gran ajuda.

 

Nou portal joemquedoacasa

El Departament d'Educació recull en aquesta nova web informació actualitzada sobre:

  • Activitats de formació per aprofundir en aspectes que tenen a veure amb la pràctica docent
  • Recursos i activitats didàctiques en línia que pot ser d’ajut tant a l’hora d’elaborar propostes didàctiques com si voleu fer-lo arribar a l'alumnat per tal que pugui avançar en el seu procés d’aprenentatge, malgrat l’aturada de l’activitat presencial
  • Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus

 

 

En el marc de l'Actuació extraordinària: recursos per al professorat. Activitats d'autoaprenentatge, s'hi ha afegit una nova secció:

Entorns d'aprenentatge

  • Moodle
    • Fòrums de consulta
    • Formació i materials de consulta
    • Videotutorials i webinars
  • Google Classroom
    • Formació i materials de consulta
    • Videotutorials i webinars
  • Microsoft Teams
    • Materials de consulta
    • Videotutorials i webinars

La Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d'Educació ha posat en marxa el

Pla d'acció: Centres educatius en línia

que posa a disposició dels centres educatius 3 línies d'acció:

  1. Impuls a l’aprenentatge en línia mitjançant l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge per part dels centres educatius: l’entorn virtual d’aprenentatge EIX.:
  2. Reforç de la comunicació dels centres amb la comunitat educativaPer tal de garantir el màxim aprofitament d’aquest portal, els docents i les famílies disposaran de material de formació al seu abast. Portal NODES 
     
  3. Activació d’un pla intensiu (ja iniciat) de formació del professorat i acompanyament als centres. Ja s'han posat a disposició dels docents diferents possibilitats de formació i recursos. El portal joemquedoacasa recull
    • Oferta formativa: activitats d'autoaprenentatge, càpsules formatives,...
    • Recursos educatius
      • del Departament i externs
      • per a la creació de continguts 
      • sobre entorns d'aprenentatge:
        • Moodle
        • Classroom
        • Microoft Team
    • Models de  propostes didàctiques

Recull de pel·lículs i curts educatius

Recull de pel·lícules i curts educatius

Autor: Jorge QC (@Frikintin),

Mestre de Toledo

 

Des d’Innovamat i gràcies a la col·laboració de Cecília Calvo i Laura Morera, han preparat el “ConfiMATHS”, una formació per acompanyar-vos durant aquests dies mentre duri l'#emquedoacasa.

Teniu tota la informació en aquest enllaç

A la secció Recursos de la web XTEC trobareu recolllits els documents amb orientacions, criteris i instruccions publicats al llarg de les darreres setmanes:

Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus. 

  • Educació infantil, primària, secundària i formació d'adults
  • Ensenyaments de formació professional, règim especial i artístics superiors
  • Serveis educatius

Criteris per a l'acció educativa i avaluació davant la prolongació del confinament pel Covid19

  • Criteris generals
  • Ensenyaments de formació professional, règim especial i artístics superiors
  • Centres d’educació especial

Instruccions per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació en el tercer trimestre dels alumnes en els centres on s’imparteixen els ensenyaments del

  • Segon cicle d’Educació infantil, Primària, Secundària obligatòria i Batxillerat
  • Ensenyaments de formació professional, règim especial i artístics superiors
  • Centres de Formació d'Adults

Resolucions

  • de la Direcció General de Currículum i Personalització referent a l’alumnat de batxillerat que cursa, aquest curs 2019-2020, la matèria específica d’Estada a l'empresa i que no podrà realitzar el total d’hores de pràctiques a l’empresa a causa dels motius de prevenció en relació amb el COVID19
  • de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial referida a l’alumnat dels ensenyaments professionalitzadors que no puguin realitzar el total d’hores d’estada a l’empresa

També podeu trobar aquesta documentació -i altra- sobre mesures extraordinàries, actualitzada, a la Intranet del Departament (cal identificar-se)

  • Mesures d'organització del Departament d'Educació
  • Orientacions i criteris per a l'acció educativa
  • Gestió econòmica i contractació per als centres

En aquesta excepcional situació, des d'INTEF (és una unitat del Ministerio de Educación y Formación Profesional) han dissenyat la web Recursos para el aprendizaje en línea, amb l'objectiu d'oferir al professorat, a les famílies i a l'alumnat informació sobre recursos de diferents tipus (materials, cursos de formació, plataformes, eines, etc.) que són a la seva disposició per a fer-ne en líniatlizados en línea. Més informació

El Ministerio de Educación y Formación Profesional i RTVE ofereixen Aprendemos en casa, cinc hores diàries de formació a Clan i a La 2 per a facilitar l'aprenentatge de tot l'alumnat durant la suspensió de les classes presencials. Nota de premsa

Des del dia 23-3-2020, aquest nou espai matinal per a estudiants de 6 a 16 anys inclourà lògica i matemátiques, llengua i idiomes, ciències naturalss i socials i educació física i artística. Mës informació