Suport TAC

Recursos digitals (en fase d'elaboració)

Seminari de la

Maletes en préstec

Bee-blot

Maletes en préstec

 

 

 Lego Wedo 2.0

Experiències de programació i robòtica dels centres

 

El Departament d’Educació, a causa de la situació actual d’excepcionalitat pels efectes del COVID-19, posa en obert els continguts i recursos educatius de l’Institut Obert de Catalunya (IOC). L’IOC vol, d’aquesta manera, posar a disposició materials a les persones que en vulguin fer ús mentre duri el tancament dels centres educatius.

Una activitat lúdica i educativa que podreu fer amb tota la família.

En aquest article descobrireu què és la percussió corporal i quins beneficis pot aportar. Trobareu diferents tutorials que permetran practicar a casa.

També trobareu vídeos d’espectacles i experts en percussió corporal que us deixaran amb la boca oberta.

Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio han arribat a un acord amb el Departament d’Educació per fer difusió a través de la seva programació de les orientacions i consells que el Departament ha fet arribar als centres educatius per contribuir a l’aprenentatge de tot l’alumnat. En el cas de Televisió de Catalunya, es farà a través de diferents programes del canal Super3 i del nou format digital “Avui aprenem”, un recull de peces o càpsules divulgatives sobre diferents àmbits. I, en el de Catalunya Ràdio, es farà en la programació excepcional d’aquests dies a les emissores de Catalunya Ràdio i d’iCat.
 
Alguns d'aquests espais recomanats són: "Una mà de contes", el programa de ciència "Dinàmiks", l'informatiu infantil i juvenil "InfoK", l'espai de cuina amb "Manduka" o el concurs d'anglès "Fish&Chips"., 

Recollim en aquest article suggeriments i documents de suport de diverses aplicacions que poden facilitar-vos el contacte amb altres docents, o amb el vostre alumnat.

Claustres virtuals amb Google meet.pdf, elaborat a la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials al Baix Llobregat

  • com crear una reunió
  • com convidar-hi altres usuaris

Hagouts - Google Meet, elaborat al CRP Baix Llobregat 3

  • com afegir-se a una reunió quan reps una invitació

Videoconferències i Videotutorials Materials de la sessió de treball de la Comissió TAC de l'Insitut Narcís Oller, de Valls, que han compartit amablement

  • breu tutorial de Google Meet
  • suggeriments
  • breus tutorials de Loom, Screencast-o-matic
  • altres recursos útils

Ensenyar des de casa: Primers passos amb G Suite. Una introducció a les eines Google per utilitzar les circumstàncies actuals ofert pel col·lectiu GSuiteCAT

Preguntas frecuentes sobre Google Meet. (Información recaBada por BalBino Fernández, @balbinof en Twitter)

Al CESIRE han preparat una selecció de continguts sota la denominació de Posa’t al dia per si esteu en disposició de dedicar una part del vostre temps a activitats autoformatives d’actualització didàctica.

Hi trobareu un catàleg de propostes ben variat: de caràcter general, per àmbits de coneixement, relacionades amb la recerca educativa… Serà una llista dinàmica que anirà creixent en els propers dies. Podeu seguir aquesta iniciativa també per Twitter (@cesirecat) amb l’etiqueta #emposoaldia

Webinar #UOC a càrrec de Albert Sangrà Morer Profesor de los Estudios de Psicología y Ciencias de la Educación i Director académico de la Cátedra UNESCO, per saber com fer la transició de la formació tradicional a l'educació no presencial en temps d'emergència i poder donar cobertura als seus estudiants mentre duren les instruccions de tancament d'escoles i universitats i de confinament a casa. Al llarg d'aquesta sessió analitzem quins són els millors plantejaments per a professors d'Institut i Universitat, aplicant les bases dels millors models d'educació en línia per obtenir una proposta pràctica i, alhora, fonamentada.

 


 

Documentació, orientació i recursos que l’equip d’assessores i assessors LIC del Baix Llobregat ha publicat en suport al professorat tutors d'Aula d'acollida: 

Recull de recursos per a les Aules d'acollida (Expressió Escrita, Expressió oral, Comprensió lectora i Altres recursos)

Propostes per a l'aula d'acollida i suport lingüístic i social

Consideracions sobre l'avaluació dels alumnes que assiteixen a l'aula d'acollida

També podeu consultar aquest altre recull, elaborat per l'equip LIC de Catalunya Central, amb l'objectiu de  garantir que aquest alumnat mantingui el contacte amb la llengua catalana, durant tot aquest temps de confinament. Els materials estan presentats en una Padlet perquè pugueu escollir allò que considereu més adient per als vostres alumnes.

Es recomana que tingueu en compte:
- Que aquests alumnes disposin de les eines necessàries per poder accedir als materials que els recomanem.
- Que hi pugui haver alguns moments d’interrelació entre professorat i alumnat. D’aquesta manera, els infants i joves se sentiran més acompanyats també emocionalment.
- Que un cop assegurats els dos punts anteriors, pugueu oferir-los activitats puntuals i senzilles de forma periòdica (millor que passar tot un llistat d’enllaços). Intenteu que hi pugui haver un retorn: enregistrar un vídeo o foto de la tasca, per exemple.

Models i propostes d'activitats de diferents nivells i àmbits curriculars que el Departament d'Educació ofereix, a aquells centres i equips educatius que ho necessitin, per a que els ajudin a mantenir l'activitat formativa en clau competencial

Trobareu activitats d’educació infantil, primària i secundària i també un cercador que permet filtrar-les per nivell, àmbit curricular i matèries.

Dossier que té per objectiu oferir eines al professorat per poder continuar la tasca de foment del gust per llegir, l'hàbit lector i la millora de la competència lectora a distància. S'hi proposen recursos i activitats que es poden fer de forma senzilla, sense sortir de casa i amb els mitjans a l'abast.

Les propostes que s'ofereixen es poden adaptar a diferents edats:

  • Per als més petits 
  • Per als mitjans
  • Per als grans
  • Per a les famílies
  • Per als docents