El Projecte FORCES (Foment de la Recerca en Centres de Secundària), de l'ICE de la Universitat de Barcelona pretén posar en contacte alumnat de secundària que estan preparant el seu Treball de Recerca de Batxillerat, amb investigadors de la Universitat de Barcelona que els puguin assessorar.
Enguany s'engega el projecte de manera pilot en diverses zones educatives, inclós el Baix Llobregat Nord.
A partir de l'oferta de possibles temes de recerca proposats pels departaments i investigadors de la Universitat de Barcelona, l’alumnat tria una de les propostes -de comú acord i orientat pel professorat del centre de secundària- i després d’un breu procés de selecció des de l’ICE es vinculen les demandes i les propostes.
La plataforma estarà oberta durant el mes de febrer per tal de fer la proposta d’inscripció de l’alumnat a través del seu tutor de recerca. Atès que és el primer any recomanariem als centres que estiguessin pendents del dia d’obertura de l’aplicatiu ja que juntament amb la nota de tall que exposaran els alumnes també es tindrà en compte l’ordre d’inscripció.
Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA convoquen els Mobile Learning Awards 2017 dins del programa mSchools.
Inscripcions, convocatòria i bases El període d'inscripció s'ha prorrogat fins al 16 de febrer
El SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación) ha publicat els formularis de sol·licitud i els formularis comentats, com a documentació de suport al sol·licitant, de les accions KA101 i KA104 del Programa Erasmus+, per a la convocatòria 2017.
Els documents es troben als següents enllaços:
- Educació Escolar:http://www.sepie.es/educacion-escolar/informacion.html
- Educació de Persones Adultes: http://www.sepie.es/educacion-adultos/informacion.html
El termini de presentació de les sol·licituds de projectes de mobilitat KA1, serà el dia 2 de febrer de 2017 a les 12:00 (hora peninsular).
Convocatòria 2017 http://www.sepie.es/convocatoria/index.html
SETEM Catalunya organitza un curs d’Aprenentatge Servei sobre Economia Social i Solidària per a docents. Amb el títol Posa la teva xinxeta a Pam a Pam!!, la formació té una doble finalitat:
D'una banda, donar eines al professorat per a introduir els valors del consum responsable i de l’Economia Social i Solidària a les aules dels instituts. D'aquesta manera, es potencia que els i les joves passin per un procés reflexiu que les incentivi a qüestionar-se què hi ha darrere dels productes que consumim, com a mètode per sensibilitzar-les per canviar els seus hàbits de consum.
De l'altra, fer-ho a través de la metodologia de l’Aprenentatge i Servei, on l’alumnat és el protagonista de tot el procés i passa per una primera fase on assimila uns coneixements que després retorna a la comunitat en format de Servei.
Es tracta d’un curs gratuït semi-presencial de 30 hores, 18 hores presencials repartides en 6 sessions i 12 hores de treball personal, reconegut pel Departament d’Ensenyament, que s'iniciarà al febrer i finalitzarà al maig. Tindrà lloc a LaFede (al carre Tàpies, núm. 3) a Barcelona, els dimecres de 16h a 19h.
Termini allargat fins el el 23 de gener de 2017
Fins al 22 de desembre de 2016 està oberta la inscripció del XXII concurs El Gust per la Lectura.
Trobareu la informació de les bases, les lectures i la forma d'inscripció a la pàgina:
http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/lectura/gustperlalectura/
Com es concreta l’aprenentatge servei en els centres educatius i les entitats socials? Quines estratègies d’impuls i extensió s’estan desenvolupant en el nostre país? Per què l’aprenentatge servei és un model replicable i d’èxit en diferents àmbits i etapes educatives? Quins factors ho fan possible? Quines bones pràctiques són les més inspiradores i què podem aprendre d’elles? Quins reptes plantegen? Quins criteris són claus per la seva avaluació?
En aquesta 6a Jornada d’Intercanvi d’Experiències d’APS es pretén augmentar el bagatge experiencial, relacional i de coneixement dels participants. A partir de la reflexió sobre aspectes del nostre context actual que incideixen i condicionen l’encaix educatiu i social; la presentació d’experiències educatives d’aprenentatge servei reeixides, i l’anàlisi i el debat sobre processos d’implementació i desenvolupament d’aquestes en el nostre territori. També volem facilitar l’intercanvi fluït entre persones i institucions que se senten identificades amb aquesta manera de pensar i enfocar l’educació, per nodrir i fer créixer la xarxa APS.
Pàgina 13 de 34