![]() |
Les Matemàtiques que trobem en l’ús del mapa topogràfic | |
Modalitat/Àrea: | Matemàtiques | |
Nivell educatiu: | Secundària | |
Centre: | IES El Cairat | |
Contacte: | Emili Condom Olivella | |
Enllaç: | ||
Objectius | ||
|
||
Continguts curriculars | ||
|
||
Descripció | ||
· Treballant l’escala
Tros de mapa topogràfic d’Esparreguera que correspon a les rodalies de l’institut “El Cairat” d’Esparreguera.
Per trobar l’escala del mapa:
1.- S’ha mesurat sobre el mapa.
2.- S’ha mesurat la distància real
a.- Emprant una cinta métrica
b.- i emprant un podòmetre. c.- S’accepta com a valor vertader d’aquesta distància la mitjana
aritmética de les mesures.
3.- Finalment, s’aplica la fórmula de l’escala.
escala = Distància mesurada sobre el mapa Distància mesurada a la realitat · Treballant les corbes de nivell - Activitat 1 DEFINICIONS :
Corbes de nivell
Equidistància Pendent
1.- Anem al forn a comprar una barra de pa tallada en llesques amb la màquina.
2.- Muntem ordenadament les llesques de la part del crostó. 3.- Dibuixem el contorn de les llesques en paper o cartolina. Un cop dibuixats tots els contorns, s’obté un aspecte semblant a les corbes de nivell d’un mapa topogràfic. Aplicació pràctica Marxeta d’orientació En aquesta activitat es busca que l’alumnat:
1.- Treballi com en el crèdit de síntesi.
2.- Sigui capaç d’escollir les eines matemàtiques que necessita per sortir-se’n d’una situació real determinada.
L’escala.
L’orientació. La brúixola per cercar els angles. El podòmetre per confirmar les distàncies. |
||