Principal

Del 13 al 17 de març es celebra al Recinte de Montjuic de la Fira de Barcelona el Saló de l'Ensenyament.

Enguany aquest saló s'emmarca en la Setmana de la Formació i el Treball que també integra el Saló de Màsters i Postgraus, Futura.

L'objectiu del Saló és ajudar a orientar el futur dels/ de les  estudiants oferint  totes les opcions formatives per tal que cadascú trobi les que més s'adaptin a les seves preferències i aptituds després de cursar l'ensenyament secundari obligatori.

Tota la informació la podeu trobar a http://www.ensenyament.com/ca/home

A la pàgina XTEC podeu trobar un recull molt interessant que ens proposa activitats i ens ofereix enllaços i materials  per a treballar als centres , abans, durant i després del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones.

Us animem a conèixer el contingut clicant aquí

Finalitat

Promoure la cohesió social mitjançant l’ús de la llengua catalana com a eix vertebrador i l’educació intercultural basada en la igualtat, la solidaritat i el respecte a la diversitat de cultures.

Objectius

  • Assessorar al professorat i als equips docents en la resposta educativa a l’alumnat de cultures minoritàries.
  • Donar suport al professorat i equips docents en la millora de l’atenció a la diversitat cultural i social i la inclusió de tot l’alumnat.
  • Col·laborar amb altres agents socials i educatius de l’entorn municipal o territorial per tal d’oferir una atenció integrada i comunitària.
  • Col·laborar conjuntament amb el servei educatiu de zona per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.

Funcions

En l’àmbit dels centres educatius

Assessorament, suport i orientació en:

  • inclusió i atenció a la diversitat cultural i social
  • prevenció de situacions de risc
  • promoure el coneixement i l’ús de la llengua catalana
  • interculturalitat, convivència i cohesió social
  • processos d’aprenentatge: metodologies, recursos i pràctiques inclusives

En l’àmbit de la zona

Assessorament, suport i coordinació a la zona relacionat amb els plans educatius d'entorn (pee) en:

  • Detecció de necessitats comunitàries i establiment d’objectius comuns
  • Impuls a la creació de pee
  • Planificació de processos d’aprenentatge comunitari
  • Impuls o creació de grups del treball o reflexió interprofessional
  • Dinamització i seguiment de les actuacions
  • Promoció de la representació i la participació de tota la comunitat educativa
  • Impuls a la creació de xarxes de centres
  • Coordinació de les accions relacionades amb els recursos socials o personals d’altres administracions
  • Elaboració de la memòria amb valoracions i propostes de millora
  • Cola·laboració en alinear els objectius dels plans educatius d’entorn amb els plans educatius de ciutat i de centre
  • Coordinació del pee amb altres projectes de la zona

Professional

Ismael Calvet

Melín Masdeu

El dijous 2 de maig es va realitzar  la 4a conferència sobre l'aprenentatge inicial de la lectura. Aquest cop el tema tractat van ser les habilitats de comprensió:

  • El procés lector i les estratègies de comprensió lectora
  • Nivells de comprensió
  • L’avaluació de la comprensió lectora
  • Activitats per treballar la comprensió lectora

Tot el material d'aquesta, i de les anteriors conferències el podeu trobar a l'enllaç :http://www.xtec.cat/web/curriculum/primaria/ailectura

El treball amb els horts escolars ecològics i l’alimentació ecològica ha esdevingut al llarg dels darrers anys una proposta que s’ha incorporat a molts projectes educatius de centre i  s’ha convertit en una peça important en els processos d’ensenyament i aprenentatge de l’alumnat de moltes escoles de tot Catalunya.

En aquest marc de referència, neix el I premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica adreçat als centres d’Educació infantil, primària i secundària: I Premi Escola, agricultura i alimentació ecològica

Dins del projecte europeu "TRANSIt: Competències transversals clau per a l'aprenentatge al llarg de la vida: formant mestres en l'educació basada en competències",  en què participa la Universitat de Barcelona, s'organitza el seminari:  Ensenyament i aprenentatge basat en competències. adreçat al professorat.

El seminari tracta sobre l'ensenyament basat en l'adquisició de les competències clau, que són presents a la majoria de currículums nacionals i regionals dels països de la Unió Europea. Els seminaris tindran lloc al campus Mundet de la Universitat de Barcelona (Passeig Vall Hebrón, 171 08035 Barcelona) i es pot triar anar-hi  els dies 12 o 14 de març de 2013 (17h).

El seminari és gratuït i les places limitades. Si esteu interessats/des podeu sol·licitar inscripció fins el 10 de març  clicant aquí.

HA ARRIBAT EL CARNESTOLTES,
I EL FEBRER S'HA DISFRESSAT...

Què feu per Carnaval a l'escola? Us disfresseu? Escribiu poemes? Feu una rua? Potser una audició musical...
Des del CRP hem fet un recull entre molts dels recursos que podeu trobar a la xarxa per treballar el carnaval al vostre centre; des de disfresses, màscares, corones... fins a contes o música.
Us animem a remenar una mica.

El bloc de la revista escolar, de l'Institut Montserrat Colomer, de Sant Esteve Sesrovires està a la portada de la web de la Xtec com a bloc destacat. Moltes felicitats!

Els minitallers de blocs, ofertats pel Centre de Recursos de Martorell, són una possibilitat d'actualització per al professorat de la zona, aquest n'és un exemple. Recordeu que teniu tota la informació a la nostra web: Suport TAC.

 

El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest les aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Pot participar-hi tot l’alumnat d’educació infantil, primària, ESO, batxillerat i FP de Catalunya.

El termini d’inscripció és del 21 de gener fins el dijous 4 d’abril de 2013.

Tota la informació al següent enllaç: VídeoMAT 2013