Lectura en temps de confinament
Dossier que té per objectiu oferir eines al professorat per poder continuar la tasca de foment del gust per llegir, l'hàbit lector i la millora de la competència lectora a distància. S'hi proposen recursos i activitats que es poden fer de forma senzilla, sense sortir de casa i amb els mitjans a l'abast.
Les propostes que s'ofereixen es poden adaptar a diferents edats:
- Per als més petits
- Per als mitjans
- Per als grans
- Per a les famílies
- Per als docents
Orientacions del Departament davant la situació de confinament
A la secció Recursos de la web XTEC trobareu recolllits els documents amb orientacions, criteris i instruccions publicats al llarg de les darreres setmanes:
Orientacions per als centres educatius sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus.
- Educació infantil, primària, secundària i formació d'adults
- Ensenyaments de formació professional, règim especial i artístics superiors
- Serveis educatius
Criteris per a l'acció educativa i avaluació davant la prolongació del confinament pel Covid19
- Criteris generals
- Ensenyaments de formació professional, règim especial i artístics superiors
- Centres d’educació especial
Instruccions per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació en el tercer trimestre dels alumnes en els centres on s’imparteixen els ensenyaments del
- Segon cicle d’Educació infantil, Primària, Secundària obligatòria i Batxillerat
- Ensenyaments de formació professional, règim especial i artístics superiors
- Centres de Formació d'Adults
Resolucions
- de la Direcció General de Currículum i Personalització referent a l’alumnat de batxillerat que cursa, aquest curs 2019-2020, la matèria específica d’Estada a l'empresa i que no podrà realitzar el total d’hores de pràctiques a l’empresa a causa dels motius de prevenció en relació amb el COVID19
- de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial referida a l’alumnat dels ensenyaments professionalitzadors que no puguin realitzar el total d’hores d’estada a l’empresa
També podeu trobar aquesta documentació -i altra- sobre mesures extraordinàries, actualitzada, a la Intranet del Departament (cal identificar-se)
- Mesures d'organització del Departament d'Educació
- Orientacions i criteris per a l'acció educativa
- Gestió econòmica i contractació per als centres
Portal EIX. Centres educatius en línia
La Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d'Educació ha posat en marxa el
Pla d'acció: Centres educatius en línia
que posa a disposició dels centres educatius 3 línies d'acció:
- Impuls a l’aprenentatge en línia mitjançant l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge per part dels centres educatius: l’entorn virtual d’aprenentatge EIX.:
-
Reforç de la comunicació dels centres amb la comunitat educativa. Per tal de garantir el màxim aprofitament d’aquest portal, els docents i les famílies disposaran de material de formació al seu abast. Portal NODES
-
Activació d’un pla intensiu (ja iniciat) de formació del professorat i acompanyament als centres. Ja s'han posat a disposició dels docents diferents possibilitats de formació i recursos. El portal joemquedoacasa recull
- Oferta formativa: activitats d'autoaprenentatge, càpsules formatives,...
-
Recursos educatius
- del Departament i externs
- per a la creació de continguts
-
sobre entorns d'aprenentatge:
- Moodle
- Classroom
- Microoft Team
- Models de propostes didàctiques
Recursos para el aprendizaje en línea
En aquesta excepcional situació, des d'INTEF (és una unitat del Ministerio de Educación y Formación Profesional) han dissenyat la web Recursos para el aprendizaje en línea, amb l'objectiu d'oferir al professorat, a les famílies i a l'alumnat informació sobre recursos de diferents tipus (materials, cursos de formació, plataformes, eines, etc.) que són a la seva disposició per a fer-ne en líniatlizados en línea. Més informació
El Ministerio de Educación y Formación Profesional i RTVE ofereixen Aprendemos en casa, cinc hores diàries de formació a Clan i a La 2 per a facilitar l'aprenentatge de tot l'alumnat durant la suspensió de les classes presencials. Nota de premsa
Des del dia 23-3-2020, aquest nou espai matinal per a estudiants de 6 a 16 anys inclourà lògica i matemátiques, llengua i idiomes, ciències naturalss i socials i educació física i artística. Mës informació
Programa d'innovació pedagògica d'acceleració de la transformació educativa
El Departament d'Educació crea aquest programa d'innovació amb la finalitat de proporcionar als centres participants els recursos i les eines necessàries per impulsar la transformació del centre a través de l'actualització del projecte educatiu de centre amb una revisió del propòsit institucional, l'organització del centre, les metodologies de treball, la cultura de l'avaluació i la incorporació de mesures d'inclusió i equitat educatives, per esdevenir una organització escolar autònoma, centrada en l'alumne/a, amb capacitat d'interactuar amb l'entorn.
RESOLUCIÓ EDU/772/2020, de 24 de març. DOGC 8099 30/03/20
Llegeix més: Programa d'innovació pedagògica d'acceleració de la transformació educativa
Pàgina 13 de 69