Del 13 al 17 de març es celebra al Recinte de Montjuic de la Fira de Barcelona el Saló de l'Ensenyament.
Enguany aquest saló s'emmarca en la Setmana de la Formació i el Treball que també integra el Saló de Màsters i Postgraus, Futura.
L'objectiu del Saló és ajudar a orientar el futur dels/ de les estudiants oferint totes les opcions formatives per tal que cadascú trobi les que més s'adaptin a les seves preferències i aptituds després de cursar l'ensenyament secundari obligatori.
Tota la informació la podeu trobar a http://www.ensenyament.com/ca/home
A la pàgina XTEC podeu trobar un recull molt interessant que ens proposa activitats i ens ofereix enllaços i materials per a treballar als centres , abans, durant i després del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones.
Us animem a conèixer el contingut clicant aquí
El seminari tracta sobre l'ensenyament basat en l'adquisició de les competències clau, que són presents a la majoria de currículums nacionals i regionals dels països de la Unió Europea. Els seminaris tindran lloc al campus Mundet de la Universitat de Barcelona (Passeig Vall Hebrón, 171 08035 Barcelona) i es pot triar anar-hi els dies 12 o 14 de març de 2013 (17h).
El seminari és gratuït i les places limitades. Si esteu interessats/des podeu sol·licitar inscripció fins el 10 de març clicant aquí.
El bloc de la revista escolar, de l'Institut Montserrat Colomer, de Sant Esteve Sesrovires està a la portada de la web de la Xtec com a bloc destacat. Moltes felicitats!
Els minitallers de blocs, ofertats pel Centre de Recursos de Martorell, són una possibilitat d'actualització per al professorat de la zona, aquest n'és un exemple. Recordeu que teniu tota la informació a la nostra web: Suport TAC.
El passat dijous 24 de gener es va realitzar la segona conferència de l'Aprenentatge Inicial de la Lectura adreçada als Coordinadors/es Educació Infantil i Cicle Inicial dels centres educatius de la zona. Aquest cop na Pilar Calvet ens va parlar sobre el procés d'aprenentatge de la lectura, el contingut ha estat el següent:
- El procés evolutiu dels infants pel que fa a la lectura (la descodificació i el reconeixement de paraules).
- Les fases d’aprenentatge de la lectura
- Indicadors que permeten situar l’infant en una fase determinada
- La intervenció pedagògica en funció de les fases de lectura
- Instruments per avaluar en quina fase es troba l’infant (proves i pautes d’observació)
El power de presentació i la gravació d'aquesta conferència ja està disponible. La documentació d'aquesta i de la primera conferència: "El context i els materials" ja la podeu trobar a la web de l'xtec:http://www.xtec.cat/web/curriculum/primaria/ailectura
El treball amb els horts escolars ecològics i l’alimentació ecològica ha esdevingut al llarg dels darrers anys una proposta que s’ha incorporat a molts projectes educatius de centre i s’ha convertit en una peça important en els processos d’ensenyament i aprenentatge de l’alumnat de moltes escoles de tot Catalunya.
En aquest marc de referència, neix el I premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica adreçat als centres d’Educació infantil, primària i secundària: I Premi Escola, agricultura i alimentació ecològica
Pàgina 27 de 34