Finalitat
Promoure la cohesió social mitjançant l’ús de la llengua catalana com a eix vertebrador i l’educació intercultural basada en la igualtat, la solidaritat i el respecte a la diversitat de cultures.
Objectius
- Assessorar al professorat i als equips docents en la resposta educativa a l’alumnat de cultures minoritàries.
- Donar suport al professorat i equips docents en la millora de l’atenció a la diversitat cultural i social i la inclusió de tot l’alumnat.
- Col·laborar amb altres agents socials i educatius de l’entorn municipal o territorial per tal d’oferir una atenció integrada i comunitària.
- Col·laborar conjuntament amb el servei educatiu de zona per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.
Funcions
En l’àmbit dels centres educatius
Assessorament, suport i orientació en:
- inclusió i atenció a la diversitat cultural i social
- prevenció de situacions de risc
- promoure el coneixement i l’ús de la llengua catalana
- interculturalitat, convivència i cohesió social
- processos d’aprenentatge: metodologies, recursos i pràctiques inclusives
En l’àmbit de la zona
Assessorament, suport i coordinació a la zona relacionat amb els plans educatius d'entorn (pee) en:
- Detecció de necessitats comunitàries i establiment d’objectius comuns
- Impuls a la creació de pee
- Planificació de processos d’aprenentatge comunitari
- Impuls o creació de grups del treball o reflexió interprofessional
- Dinamització i seguiment de les actuacions
- Promoció de la representació i la participació de tota la comunitat educativa
- Impuls a la creació de xarxes de centres
- Coordinació de les accions relacionades amb els recursos socials o personals d’altres administracions
- Elaboració de la memòria amb valoracions i propostes de millora
- Cola·laboració en alinear els objectius dels plans educatius d’entorn amb els plans educatius de ciutat i de centre
- Coordinació del pee amb altres projectes de la zona
Professional
Ismael Calvet
Melín Masdeu
Qualsevol usuari XTEC pot accedir a les seves dades de l'aplicatiu de formació a la pàgina Les meves activitats de la secció Formació de la web XTEC. També podeu accedir-hi a la web de CRP, menú Gestions administratives > Les meves activitats
Les acccions més usuals que s'hi poden fer:
- consultar activitats de formació sol·licitades i/o adjudicades en el curs vigent
- modificar-ne la priorització
- eliminar una sol·licitud (dins el termini d'inscripcions)
- actualitzar les dades personals:
- centre de treball
- telèfon particular
- adreça de correu electrònic
El treball cooperatiu és una forma estratègica d’organitzar l'alumnat a l’aula, que afavoreix, no només la gestió de grans ràtios d’alumnes, sinó també l’aprenentatge per imitació (neurones mirall) i l’aprenentatge de les anomenades “soft skills” (planificació, organització, resolució de problemes, interrelació amb els altres...).
Et convidem a participar el aquesta acció formativa, el proper 7 de maig, a la qual es durà a terme un taller pràctic en el que s’ensenya als participants com aplicar els dos primers nivells d’implementació de l’aprenentatge cooperatiu a l’aula.
La conferència/taller anirà a càrrec de Esther Vázquez Llicenciada en Pedagogia per la UB. Màster de TIC en Educació per l’Institut Universitari de Postgrau. Assessora pedagògica a organitzacions i centres educatius. Autora del curs “Treball per projectes” de doqua. Dissenyadora de continguts didàctics i curriculars per l’Editorial Teide i Digital-Text. També ha treballat com a cap de projectes a IRIF (Editorial Graó).
Lloc: Sala d'actes del Complex Educatiu de Martorell (CRP)
Data: 7 de maig de 2018 - Horari: de 17 a 19h
Incripció Oberta fins el 3 de maig PLACES LIMITADES
(Amb l'impuls de Santillana)
El Congrés de robòtica educativa vol ser l’espai on els docents puguin conèixer quins aprenentatges reals fan els alumnes utilitzant la robòtica com a eina de treball, i al mateix temps un espai d’intercanvi de bones pràctiques educatives. Enguany porta el subtítol “Una porta a la innovació docent per a les STEAM” i convoca als docents, investigadors i professionals interessats a parlar del paper que pot tenir la Robòtica Educativa com a possible catalitzador de propostes pedagògiques innovadores a l’Aula.
Es debatran estratègies per a integrar aquests coneixements adequadament al currículum, pensant sobretot en que s’afavoreixi una visió aplicada i transversal, que aboni el diàleg entre els àmbits de coneixement de les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, les Matemàtiques, les Arts i les Humanitats -el que s’ha donat a conèixer com a STEAHM-. Les activitats s’organitzaran per etapes i es comptarà amb la presència d’experiències i tallers pioners de docents i formadors que les volen compartir.
El Congrés va adreçat tant a docents sense coneixements en la temàtica com els que en tenen i els volen debatre i millorar a partir de l’experiència d’altres, sigueu tots benvinguts..
Per participar-hi cal que ens feu arribar una breu explicació per mitjà del següent formulari de participació.
El professorat que presenti una pràctica educativa i aquesta sigui seleccionada la seva inscripció al congrés serà gratuïta. Si la pràctica no ha estat seleccionada el professorat gaudirà d'un descompte en fer la inscripció. Per a més informació consulteu l'apartat contribucions.
Trobareu tota la informació del congrés al següent web: I Congrés de Robòtica Educativa.
FORMACIÓ D'ADULTS | |||
Nom | Web | Adreça | Mapa |
Centre de formació d'Adults Mare de Deu de Montserrat | ![]() |
C. Jaume Balmes, s/n | ![]() |
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA | |||
Nom | Web | Adreça | Mapa |
Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat | ![]() |
C/. Argelines, 7 baixos | ![]() |
Pàgina 31 de 34