|
LES TIS ALS IES; una nova eina per a la convivència i mediació.
|
Modalitat/Àrea: |
Eix Transversal |
Nivell educatiu: |
ESO, Batxillerat |
Centre: |
IES Joan Oró (Martorell) i IES Pompeu Fabra (Martorell). |
Contacte: |
Laura Jiménez i Bargalló i Serena Pinyol i Aragonès |
Enllaç: |
Presentació |
Objectius |
-
Planificació d’activitats d’integració social dins l’IES.
-
Desenvolupament d’habilitats d’autonomia personal i social dels alumnes atesos.
-
Col·laboració en la resolució de conflictes sorgits dins l’IES.
-
Seguiment, suport i informació individualitzat a les famílies ateses.
-
Intervenció en casos d’absentisme escolar.
-
Orientació en la recerca de recursos extraescolars per a potenciar la integració social.
-
Acompanyament d’alumnes en situacions d’alt risc social.
-
Potenciar la integració social de col·lectius específics.
-
Coordinacions internes i externes, per a un abordatge conjunt de les actuacions que ho requereixen.
|
Continguts curriculars |
-
Desenvolupament de diferents activitats per a afavorir la integració social.
-
Sessions individualitzades per al treball d’habilitats socials i d’autonomia personal.
-
Elaboració de plans de treball individualitzats.· Participació amb l’equip de mediació del centre.
-
Entrevistes de suport i seguiment amb les famílies.· Seguiment familiar setmanal dels alumnes atesos.
-
Recerca conjunta amb l’alumne d’activitats extraescolars i/o d’estiu.
-
Seguiment d’alumnes expulsats per expedient acadèmic.· Informar a les famílies de les absències del seu fill, en cas de seguiment de l’alumne.
-
Acompanyaments a recursos externs (CSMIJ, Serveis Socials...).
-
Derivació i coordinació amb el projecte ARRELS.· Coordinacions internes: Equip directiu, Equips docents, Tutors, Psicopedagogs ...
-
Coordinacions externes: EAP, Agent LIC, Educadors de Carrer, Joventut, Serveis Esportius, CSMIJ, Esplais, Associacions, Projecte Salut i escola ...
-
Coordinacions TIS: Les dues TIS de la zona.
|
Descripció |
Alumnes de 12 a 18 anys. Especialment alumnes de la ESO en situació de Risc Social i /o amb trastorns conductuals.També s’han atès altres alumnes per temes de Mediació o inserció/orientació laboral i formativa.Seguiment, orientació i mediació amb algunes famílies d’alumnes atesos. |
Comentari |
Experiència basada en el primer any d’aplicació de la figura dels Tècnics d’integració social als dos IES esmentats de Martorell, durant el qual hem pogut iniciar i desenvolupar un projecte de convivència i mediació dins els IES.Hem comptat amb el suport de la direcció dels dos IES, l’EAP, Serveis Socials i la Regidoria d’Educació de Martorell. |