|
L’impuls a la lectura. Bones pràctiques que ens ajuden a crear xarxa i projecte d’escola. |
Modalitat/Àrea: |
Àmbit llengües |
Nivell educatiu: |
Primària, en concret 1r de CM
|
Centre: |
Escola José Echegaray (Martorell) |
Contacte: |
Cristina Dalmau Cerdà Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. |
Enllaç: |
|
Objectius |
-
Millorar la competència lectora i l’ús de la llengua escrita a partir del disseny d’una programació de cicle iniciada al curs de tercer de primària, impulsada pels dos tutors i amb la col·laboració de l’Equip Directiu i els mestres del cicle.
-
Afavorir la motivació lectora a partir de la proposta d’activitats atractives i variades.
-
Aprofitar el suport rebut a partir de l’assessorament en centre per millorar les propostes de treball i modificar-les, si s’escau, implicant la resta del claustre.
-
Exportar les bones pràctiques a la resta de cursos de l’escola per tal d’anar creant xarxa.
|
Continguts curriculars |
-
El disseny d’una programació que millori l’eficàcia i comprensió lectora al tercer curs de primària.
-
Altres activitats de centre que fomenten el gust per la lectura i la millora d’aquesta competència.
|
Competències que es treballen |
Comunicativa lingüística, d’aprendre a aprendre, d’aprendre a pensar i a comunicar, a descobrir i tenir iniciativa.
|
Descripció |
-
Elaboració d’un pla de treball trimestral a dos anys, iniciat al tercer curs de primària, que vehiculi els objectius proposats a partir de diferents centres d’interès. De moment, s’han dut a terme dues programacions centrades en el conte i la descripció que s’exposaran amb més detall a la ponència.
-
Enumeració i breu descripció d’altres activitats i propostes que es treballen a l’escola per afavorir el gust per la lectura.
|
Comentari |
-
Claustre a càrrec de l’assessor LIC amb l’objectiu de difondre les propostes i treball iniciat amb els alumnes de tercer de primària. (3r trim. curs 2011-2012)
-
Materials de suport, webs, pàgines i enllaços interessants proporcionats per l’assessor LIC que s’han penjat a la xarxa interna de l’escola i traspassat al claustre.
-
Comissió de treball de verticalitat pedagògica amb la participació d’un membre del claustre de cadascun dels quatre cicles (un d’EI i tres de Primària) que vetlla perquè el projecte de llengües de l’escola adquireixi coherència i tingui continuïtat.
-
Demanda de curs de formació en centre basat en la lecto-escriptura per al proper curs 2012-2013.
|