L’impuls a la lectura. Bones pràctiques que ens ajuden a crear xarxa i projecte d’escola.
Modalitat/Àrea:  Àmbit llengües
Nivell educatiu:  Primària, en concret 1r de CM
Centre:  Escola José Echegaray (Martorell)
Contacte:  Cristina Dalmau Cerdà  Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Enllaç:  
Objectius
  • Millorar la competència lectora i l’ús de la llengua escrita a partir del disseny d’una programació de cicle iniciada al curs de tercer de primària, impulsada pels dos tutors i amb la col·laboració de l’Equip Directiu i els mestres del cicle.
  • Afavorir la motivació lectora a partir de la proposta d’activitats atractives i variades.
  • Aprofitar el suport rebut a partir de l’assessorament en centre per millorar les propostes de treball i modificar-les, si s’escau, implicant la resta del claustre.
  • Exportar les bones pràctiques a la resta de cursos de l’escola per tal d’anar creant xarxa.
Continguts curriculars
  •  El disseny d’una programació que millori l’eficàcia i comprensió lectora al tercer curs de primària.
  • Altres activitats de centre que fomenten el gust per la lectura i la millora d’aquesta competència.
Competències que es treballen
Comunicativa lingüística, d’aprendre a aprendre, d’aprendre a pensar i a comunicar, a descobrir i tenir iniciativa.

Descripció
  • Elaboració d’un pla de treball trimestral a dos anys, iniciat al tercer curs de primària, que vehiculi els objectius proposats a partir de diferents centres d’interès. De moment, s’han dut a terme dues programacions centrades en el conte i la descripció que s’exposaran amb més detall a la ponència.
  • Enumeració i breu descripció d’altres activitats i propostes que es treballen a l’escola per afavorir el gust per la lectura.
Comentari
 
  • Claustre a càrrec de l’assessor LIC amb l’objectiu de difondre les propostes i treball iniciat amb els alumnes de tercer de primària.  (3r trim. curs 2011-2012)
  • Materials de suport, webs, pàgines i enllaços interessants proporcionats per l’assessor LIC que s’han penjat a la xarxa interna de l’escola i traspassat al claustre.
  • Comissió de treball de verticalitat pedagògica amb la participació d’un membre del claustre de cadascun dels quatre cicles (un d’EI i tres de Primària) que vetlla perquè el projecte de llengües de l’escola adquireixi coherència i tingui continuïtat. 
  • Demanda de curs de formació en centre basat en la lecto-escriptura per al proper curs 2012-2013.

 

Share