|
||
Modalitat/Àrea: | Atendre la diversitat | |
Nivell educatiu: | Infantil i Primària | |
Centre: | CEIP Francesc Mata i Sanghés de la Beguda Alta | |
Contacte: | Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. | |
Enllaç: | Estratègies per atendre la diversitat. Jornades competències i innovació 2009. | |
Objectius | ||
· Acollir i facilitar l’adaptació dels nous alumnes a través del modelatge entre iguals. Els hàbits i les rutines no venen imposades per l’adult sinó que són viscudes de forma natural i espontània quan són proposades pels companys més grans.
·Fomentar l’empatia: ajuda a evolucionar als alumnes de P4 i P5 en veure’s reflectits en les conductes dels més petits, els fa reflexionar sobre la seva acció. Els més grans han de recordar què han de fer i ferho com a guia dels més petits, això implica la interiorització i l’ordenació mental de les accions que s’han de realitzar. A continuació han de verbalitzar les conductes amb el to de veu i l’actitud d’estimació que ells van rebre quan eren els petits de l’aula. · Responsabilitzar-se de les activitats quotidianes de l’escola: la feina a l’aula és una feina en grup, necessita de la implicació de tothom, els grans ajuden als companys que ho necessitin fent-los partícips actius; i els receptors han de fer l’esforç d’escoltar i acceptar el que recomanen els companys. Es dóna molta importància a la millora de la capacitat de diàleg i d’arribar a acords. |
||
Continguts curriculars | ||
· Treballar els continguts de llengua catalana. · Afavorir l’autonomia dels alumnes. · Fomentar la responsabilitat. |
||
Descripció | ||
Amb aquestes estratègies i d’altres que utilitzem al centre volem aconseguir:
· Una educació integral que forma persones. · Sentiment de pertinença al grup. La nostra intenció és que els nostres alumnes siguin autònoms, responsables i col·laboradors, que sentin empatia respecte als altres i continuar mantenint la cultura de l’esforç per poder millorar, també, els resultats acadèmics. |
||
Comentari | ||
Al començament del Cicle Mitjà aquesta feina es fa de manera guiada pel mestre que ajuda a l’alumne a repartir les activitats en el temps reflexionant sobre el grau de dificultat que impliquen els diferents exercicis a realitza. A mida que el mestre observa que l’alumne pot fer la feina de planificació sol, se l’anima per que continuï així revisant la seva organització per tal d’adaptar-la si és el cas.
|