Benvinguts a Pagès
Del 3 al 5 de juny arriba la segona edició de Benvinguts a Pagès, unes 250 explotacions agrícoles i ramaderes escampades per tota Catalunya, obriran les seves portes de manera gratuïtaa totes les famíliesque vulguin conèixer on neix i com es fa allò que mengem.
Des dels Departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, amb la Fundació Alícia i el suport de Diputacions, Consells Comarcals i altres organismes locals, ham fet possible aquesta iniciativa per apropar el món pagès a la ciutadania.
Les cases de pagès, granges, obradors i pescadors obriran portes perquè les famílies pugueu visitar-los i conèixer-los de forma gratuïta. Però Benvinguts a Pagès és molt més: restaurants de tota Catalunya oferiran un menú especial amb producte de temporada i de proximitat; allotjaments faran ofertes especials amb motiu del Benvinguts a Pagès; i la majoria de comarques oferiran un munt d’activitats complementàries relacionades amb la terra, el producte i la natura.
Estem convençuts que és una vivència que ajudarà les famílies i, en especial, els nens i nenes a entendre d'on ve allò que mengem, tot passant una estona agradable i divertida gaudint de la natura.
Podeu trobar tota la informació a www.benvingutsapages.cat
Gamificurs. Jornada lúdica sobre «gamificació» i aprenentatge basat en jocs a l'educació.
El proper 27 de maig, l'ICE-UB organitzarà una Jornada lúdica sobre «gamificació» i aprenentatge basat en jocs a l'educació. Serà tot un dissabte, matí i tarda, on es podrà conèixer el vessant teòric de la gamificació o ludificació, així com diverses ponències d’experts gamificadors de Catalunya i la resta de l’Estat. Es podra descobrir experìencies reexides de Joc de rol, jopcs de taula enfocats al món educatiu, jocs tradicionals aplicats a tot un centre de primària i secundària, així com diverses maneres de treballar aquest enfocament didàctic. La tarda es dedicarà a practicar tallers en dos torns.
Programa ArGO!nautes. Ajuts per a sortides escolars al patrimoni cultural
ArGO!nautes és un programa d’ajuts a les sortides escolars als espais patrimonials catalans que s’inicia amb una primera fase pilot, adreçada exclusivament als centres educatius públics situats en entorns socials i econòmics desafavorits perquè puguin accedir als museus, monuments i jaciments de la Generalitat de Catalunya. La voluntat és que aviat el programa es pugui estendre a altres equipaments patrimonials catalans i que es puguin cobrir també altres despeses, com ara la manutenció o les activitats. L’objectiu final és fer accessible el patrimoni cultural a tots els nens i nenes de Catalunya. + Informació
Concurs mSchools Student Awards 2017
mSchools Student Awards és un concurs i cerimònia de lliurament de premis que reconeix la tasca realitzada per alumnes i docents durant els curs escolar dins el programa mSchools i les seves diferents iniciatives (en edicions anteriors s'anomenava App Awards). La convocatòria 2017 inclou 3 modalitats
- App Education: disseny d’apps amb App Education
- Mobile History Map Challenge: endinseu-vos en l'aventura de la història
- Scratch Callenge: crear històries interactives, jocs i animacions (novetat 2017)
Informació a la web XTEC i la del programa mSchools. Inscripcions a partir del 18/04/2017
Estratègies de lecto-escriptura al sistema educatiu d'Estats Units
A la Sala d'actes del Complex Educatiu de Martorell és va realitzar la conferència: "Estratègies de lecto-escriptura al sistema educatiu d'Estats Units" .
Aquesta presentació va anar a càrrec de na Claudia Saavedra-Smith, de l´escola Frank Porter Graham de Chapel Hill (North Carolina) i de na Zuleika Valero, actual directora del centre La Roureda (Sant Esteve Sesrovires).
L'objectiu de l'activitat ha estat donar a conèixer diferents estratègies per a l’aprenentatge de la lecto-escriptura del sistema educatiu dels Estats Units. Es van presentar metodologies en comú amb el nostre sistema, algunes de les quals, poden ser integrades en les àrees i matèries, els projectes i el treball competencial.
IV Jocs Florals Escolars de Catalunya
El Departament d’Ensenyament, amb la finalitat d’aconseguir l’èxit escolar de l’alumnat, s’ha fixat com a eix principal la millora de la lectura i l’escriptura. Per aquesta raó es van posar en marxa diverses estratègies i iniciatives: L’impuls a la lectura, El gust per la lectura, La lectura en veu alta … a les quals s'hi va sumar fa tres cursos el certamen literari dels Jocs Florals Escolars de Catalunya
Aquest certamen va adreçat a tots els Centres de primària i de secundària, s'estableixen 8 categories i els treballs poden ser individuals o col·lectius.
Enguany s'hi ha afegit una nova categoria de Conte audiovisual il·lustrat adreçada a Primària.
Pàgina 40 de 69