Coneixeu el Banc de recursos La lectura, font de plaer i de coneixement?

Es tracta del Centre de recursos pedagògics específic centrat en la lectura. Hi trobareu novetats bibliogràfiques, recomanacions literàries, guies de lectura, seccions infantil i juvenil,... 

Trimestralment s'hi publica el Butlletí BDR, amb el recull de les novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, incorporades al BDR pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya. 

Per estar al dia de les novetats, podeu subscriure-us amb el vostre correu elecrònic o seguir-los a Twitter, Facebook o Telegram. També podeu rebre el Butlletí BDR al vostre correu.

El Museu d'Història de Catalunya presenta aquest joc per a tota la família: el joc de les parelles de la nostra història! 

Entrenareu la memòria a la vegada que descobriu les diferents èpoques històriques i alguns dels seus trets característics.

https://www.mhcat.cat/activitats/familiars_culturals/activitats_infantils_i_familiars/joc_parelles_de_la_nostra_historia

L'experiència de 3 centres que han començat a fer servir Moodle en sl suport telemàtic als alulmnes, explicada en format webinar, dimarts 28 a 2/4 de 7 de la tarda (18:30 h)

  • ESC Marià Fortuny (Reus)
  • ZER Espernallac (Bellmunt, Castellserà i Penelles
  • ESC L'Antina (Torredembarra)

Per a participar al webinar meet.google.com/aet-borb-ord

Si trobeu que no s’admeten més participants podeu visualitzar el webinar des de l’enllaç de retransmissió en directe https://stream.meet.google.com/stream/6d980ec5-0d03-4c54-a4a1-f27c9cce5a5e

Recursos de suport a Moodle

 

Podeu accedir a un curtmetratge que explica la llegenda de Sant Jordi. Rodada a les nostres terres en diferents escenaris i amb tot un projecte educatiu al darrere, pot ser una bona eina a tenir en compte per conèixer una mica més la llegenda i celebrar el dia de Sant Jordi.

Un únic punt d'accés per a l'alumnat

Elegi el que més us convingui, atenent al que ja coneix el vostre alumnat, a la seva edat i grau de competència digital,...:

Tasques concretes i, preferiblement, globals

Defugiu, sobretot, de tasques repetitives i monòtones. Dissenyeu activitats:

  • Significatives
  • Que pugui realitzar tot l'alumnat
  • Que no calgui gaire l'ajut dels adults
  • Evitant al màxim la impressió de documents 

I no satureu l'alumnat!

Establir temporització

Propostes, per exemple, setmanals

Alumnat i família saben quan hi trobaran tasques, per organitzar-se

Mostrar, si es possible, la planificació totes les setmanes

Preveure sistema de retorn de les tasques

Preferiblement que sigui un canal únic

Tenir en compte diversitat recursos i competència digitals

Feu retroaccions de la revisió de les tasques

Font: 4 idees bàsiques a tenir en compte sobre Entorns virtuals d'aprenentatge (CRP La Selva I)

 

Nova versió del reculll Artefactos Digitales de l'eequip Conecta 13 revisat, actualitzat i amb indicació de quines eines disposes de versió mòbil (iOS o Androdi)

Subcategories

Recursos digitals (en fase d'elaboració)

Seminari de la

Maletes en préstec

Bee-blot

Maletes en préstec

 

 

 Lego Wedo 2.0

Experiències de programació i robòtica dels centres

 

La tecnològiques al servei de la inclusió

Recursos que afavoreixen les pràctiques inclusives tot facilitant: el compromís de l’alumnat vers les tasques proposades, la presa de consciència del seu progrés, el respecte als diferents ritmes, la flexibilitat en els formats, el estils, les propostes,... i la interacció: treball cooperatiu, aprenentatge entre iguals

Hi podeu trobar recursos via web, aplicacions (Androiod, iOS) i extensions per als navegadors. En alguns casos, es requereix registre previ per la qual cosa convé disposar d'un compte de correu (per a cada la classe, per exemple):

  • Un primer recull de propostes, manuals i exemples
  • Materials sobre disseny universal per a l'aprenentatge. El disseny universal per a l'aprenentatge (DUA) és un conjunt de pautes que ajuda als docents a “tenir en compte la variabilitat dels alumnes donat que suggereix flexibilitat en relació als objectius, als mètodes, als materials i a l’avaluació, permetent donar resposta a la variabilitat de necessitats de l’alumnat” (Rose i Gravel, 2013)
  • Blog Disseny universal i aprenentatge mòbil. Espai creat amb la intenció de compartir les experiències que els membres del grup de treball “Ús de dispositius mòbils per a la inclusió educativa” (2013/2014, 2015/16)
 

Per a sol·licitar el présctec del material, recurs o equipament, contacteu amb el Centre de Recursos Pedagògics

Recursos digitals (en fase d'elaboració)

Maletes en préstec

Bee-blot

 Lego Wedo 2.0

Experiències de programació i robòtica dels centres